Normering Bij een toets moet duidelijk zijn hoe het cijfer tot stand komt, volgens welke normen is gecorrigeerd en welke weegfactor gehanteerd wordt.
Bezwaar bij beoordeling Wie het niet eens is met de beoordeling en/of cijfergeving van een toets tekent eerst bezwaar aan bij de betrokken docent. Indien geen overeenstemming wordt bereikt, kan de leerling de kwestie voorleggen aan de afdelingsleider, of handelt bij toetsen die zijn opgenomen in het PTA in conform de daarin beschreven werkwijze.
Rapportcijfers De rapportcijfers voor een vak komen tot stand door de berekening van het voortschrijdend gewogen gemiddelde van een aantal cijfers. De school maakt aan het begin van het schooljaar via het PT en PTA bekend hoe de rapportcijfers per vak worden berekend.
Rapport- en overgangsvergaderingen Rapport- en overgangsvergaderingen zijn besloten, d.w.z. niet toegankelijk voor leerlingen en ouders. De normen voor bevorderen en doubleren zijn openbaar en worden jaarlijks gepubliceerd op de website.
Beroep bij besluit overgangsvergadering De overgangsvergadering besluit over het bevorderen of doubleren van een leerling. Tegen het besluit kunnen de ouders beroep aantekenen bij de conrector van de betreffende afdeling, die de procedure toetst. Ouders die dit wensen volgen de procedure zoals beschreven in de klachtenprocedure.
Doubleren Een leerling mag niet méér dan eenmaal in een bepaalde klassenlaag doubleren. Een leerling die in een bepaalde klassenlaag doubleert, mag in de naast hogere klassenlaag niet weer doubleren. De tweede doubleerregel is niet van toepassing op eindexamenleerlingen.
Postbus 506 4900 AM Oosterhout Noord Brabant info@frenckencollege.nl
Slotlaan 40 4902 AE Oosterhout Noord Brabant