4.9 AVG

Door de nieuwe Europese wet op de privacy die op 25 mei 2018 is ingegaan, zijn wij verplicht aan ouders/verzorgers en aan leerlingen van 16 jaar en ouder vooraf toestemming te vragen voor het gebruik van persoonsgegevens.

Als een leerling (16+) of een ouder/verzorger (met kinderen van 16-) inlogt in Magister en er is sprake van:

• nieuwe toestemmingen of
  • een overgang naar een nieuw schooljaar (na 1 augustus)
    - in dat geval moeten bestaande toestemmingen gecontroleerd worden - of
  • toestemmingsvragen die niet beantwoord zijn,

dan krijgt deze het verzoek om de toestemmingsvragen te beantwoorden. De gebruiker kan kiezen om dit "Nu niet te doen" en vervolgens Magister te gebruiken. Na de volgende inlog zal de vraag opnieuw worden gesteld tot het moment dat de toestemmingsvragen zijn beantwoord.

Indien een ouder/verzorger meer kinderen (16-) heeft, dan zal na het beantwoorden van de vragen van het eerste kind, een volgend scherm met toestemmingsvragen voor het tweede kind worden getoond, net zo lang totdat alle toestemmingen van alle kinderen (16-) zijn ingevuld.

Een gebruiker die de toestemmingsvragen eenmaal beantwoord heeft, heeft altijd de mogelijkheid om zijn gegeven antwoorden in te zien, dan wel te wijzigen.

Voor leerlingen onder de 16 jaar en voor de ouders/verzorgers van kinderen boven de 16 jaar geldt, dat zij de antwoorden alleen kunnen inzien.

Het Frencken is verplicht met een functionaris van de gegevensbescherming (FG) te werken. We hebben als school gekozen voor een externe FG.