7.5 Buitenlandse reizen

Al vele jaren worden op het Mgr. Frencken College buitenlandse schoolreizen georganiseerd. Wij vinden deze reizen belangrijk. Tijdens deze reizen maken de leerlingen kennis met andere talen en culturen. De reizen dragen vaak bij aan hun persoonlijke ontwikkeling en de leerlingen leren hun klasgenoten beter en in een andere sociale context kennen. Veel leerlingen typeren deze reizen als het hoogtepunt van hun schooltijd.

De Buitenlandse Schoolreis vindt plaats in 4 havo en 4 vwo. Deze reis kent een sociaal, sportief en cultureel karakter. Deelname vinden we belangrijk omdat leerlingen na de onderbouw (op)nieuw bij elkaar komen en kennis moeten maken met elkaar. Samen voor uitdagingen komen te staan en samen op avontuur gaan. De reis vindt voor de herfstvakantie plaats.