Terugblik eerste schoolweken

Terugblik eerste schoolweken

Eind augustus zijn we dit bijzondere jaar gestart met volledige klassen! Inmiddels zijn we drie weken verder en blikken we graag even terug (en vooruit).

Het was erg fijn iedereen weer 'gewoon' live te zien bij de start van dit schooljaar. Dat kostte wel wat voorbereidingen, richtlijnen en regels. Maar de boeken zijn opgehaald, de introductie zit erop, docenten en leerlingen hebben kennis met elkaar gemaakt en nu vol gas verder! In dit eerdere nieuwsartikel lees je alles nog eens na over de start en de bijbehorende 'corona-regels'.

Brugklas

De eerste week is het best wel even wennen voor de nieuwe leerlingen: een nieuwe school met veel nieuwe gezichten in én voor de klas. Een stapel boeken, een rooster, huiswerk en een groot gebouw waar je je weg moet vinden. Gelukkig went het snel!
Afgelopen week vond er een activiteitendag plaats voor alle klassen 1 om elkaar beter te leren kennen. Een aantal foto's staat in ons Facebook-album. De sfeer was top en hopelijk zijn er mooie vriendschappen ontstaan!

Herkansingen

Afgelopen week konden leerlingen uit 5H, 5V, 6V en doubleurs uit 4H en 4V een aantal SE's herkansen in de 'toetsweek 0'. We hopen dat dat natuurlijk goed is verlopen, zodat er weer met volle kracht aan dit nieuwe schooljaar verder gewerkt kan worden. Zeker voor 5H en 6V een spannend laatste jaar op het Frencken. Zet 'm op!

Ziek of niet op school

Met de huidige RIVM-richtlijnen bij verkoudheid, merken we dat er toch elke les wel een of meerdere leerlingen niet aanwezig zijn. Of dat een docent thuis moet blijven. Dat is een nieuwe situatie die we vaker mee zullen maken. Omdat het aantal ziekmeldingen toeneemt, is het voor ons handig en praktisch wanneer het ziekmelden digitaal gedaan wordt.
We hebben dit vanaf nu duidelijker hier op onze website staan.

We hopen op ieders begrip en medewerking en vooral: blijf gezond en voorzichtig! Volg de aangepaste richtlijnen omtrent corona.