7.4 Muzikale activiteiten

Voor leerlingen met belangstelling voor muziek is er veel te doen op het Frencken. Door het jaar heen zijn er allerlei activiteiten buiten de lessen om. Een aantal keer per jaar is er na schooltijd een “Open Podium” op het podium in het muzieklokaal waar leerlingen mogen optreden en kunnen wennen aan het spelen of zingen voor publiek.

Eind november is er een “Benefietconcert”. De organisatie ligt in handen van de muziekleerlingen van 5 vwo.

In het voorjaar is er elk jaar het “Eindexamenconcert”. Tijdens dit concert presenteren de eindexamenleerlingen muziek zich vocaal en/of instrumentaal. Aan het einde van het schooljaar wordt er een “Proefconcert” gehouden door de muziek-leerlingen die nog niet in hun examenjaar zitten.

Eens per twee jaar presenteren we de Frencken Musical. In het voorjaar van 2022 is een speciale editie van de musical opgevoerd: Mixed-up - the clash of the musicals. Nu staat er een nieuwe musical op de planning voor april 2024: High School Musical!

Er bestaat ook een goede samenwerking met “H19 Centrum voor de kunsten” uit Oosterhout. In vrijwel alle leerjaren verzorgen docenten/muzikanten van H19 educatieve concertjes of workshops tijdens de muzieklessen.