7.1 Buitenschoolse Activiteiten Commissie (BAC)

Het Mgr. Frencken College kent een commissie die een aantal activiteiten voor de leerlingen organiseert buiten de lessen om, in goed overleg met de schoolleiding. Een evenredige spreiding van activiteiten door het gehele schooljaar over de diverse jaarlagen, vindt de BAC een belangrijke zaak.

De BAC streeft na dat er voor de leerlingen mogelijkheden zijn om kennis te maken met allerlei aspecten van cultuur zoals film, theater, literatuur, etc. Het accent van deze aspecten moet indien mogelijk op actieve i.p.v. passieve deelname liggen. Het gaat er daarbij om dat de leerlingen kennis kunnen nemen van zaken die in het reguliere programma van gezin, school en sportclub niet mogelijk zijn. Daarmee draagt de BAC bij aan het gegeven dat de school ervaren wordt als een plaats die midden in de samenleving staat.