4.5 Stichting Leergeld Oosterhout e.o.

Het is voor sommige gezinnen niet haalbaar om de kinderen mee te laten doen met sportclubs of muziekles of de kosten voor schoolmaterialen of schoolreizen op te brengen.

Als het gezin in de gemeente Oosterhout, Dongen, Gilze-Rijen, Geertruidenberg of Drimmelen woont, kan het voor de schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar echter wel rekenen op steun van Stichting Leergeld.

De medewerkers van de Stichting Leergeld verwijzen in eerste instantie naar wettelijk voorliggende voorzieningen via de gemeente, als die van toepassing zijn.

De Stichting Leergeld werkt met vrijwilligers. Deze vrijwilligers komen op huisbezoek om samen met de aanvrager de mogelijkheden te bespreken en te informeren over andere (hulp)instanties. Omdat de vrijwilligers vaak uit dezelfde situatie als de aanvrager komen, zijn ze vertrouwde gesprekspartners.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:

Stichting Leergeld West-Brabant Oost

4900 CB Oosterhout