4.2 Collectieve ongevallenverzekering

Alle bij de school ingeschreven leerlingen zijn voor ongevallen in de zin van de polis verzekerd, en wel:

a.
Gedurende schooluren en tijdens door school georganiseerde evenementen, alsmede tijdens de rechtstreekse rit van en naar huis.
b.
De school is niet aansprakelijk indien leerlingen zonder kennisgeving afwezig zijn. Verzekerd zijn tot een bepaald bedrag:
    1 de kosten ingeval van overlijden (€ 12.500), zie polisvoorwaarde;
    2 de kosten ingeval van gehele of gedeeltelijke blijvende invaliditeit (Max. € 50.000);
    3 de kosten van geneeskundige behandeling en ziekenhuisverpleging, voor zover deze kosten niet elders zijn verzekerd (Max. € 2500). Veelal een secundaire dekking.

Bij ongevallen moet binnen 24 uur hiervan bericht gegeven worden aan de administratie, waar ook nadere inlichtingen verkrijgbaar zijn. De verzekering is voor wat betreft de geneeskundige behandeling, een zgn. aanvullende verzekering. De maatschappij is niet verplicht tot vergoeding van kosten voor geneeskundige behandeling voor zover deze verhaalbaar zijn uit een andere verzekering of overeenkomst, dan wel uit dien hoofde verhaalbaar zouden zijn, indien deze verzekering niet bestond. (Dit zit bij de €2500 voor medische kosten). De school is in geval van geschillen of misverstanden géén partij; evt. geschillen zijn een kwestie tussen de verzekeringsmaatschappij enerzijds en de ouders/verzorgers als belanghebbenden anderzijds.

Informatie is indicatief. U kunt hieraan geen rechten ontlenen. De verzekeringsvoorwaarden zijn leidend (vermeld op polisblad).