4.1 Aansprakelijkheidsverzekering onderwijsinstellingen

Schoolgids

4.1 Aansprakelijkheidsverzekering onderwijsinstellingen

De verzekering dekt uitsluitend die aanspraken welke voortvloeien uit schuld, nalatigheid of onvoorzichtigheid van het College van Bestuur, de Raad van Toezicht en van alle leden van het schoolpersoneel in de uitoefening van hun functie. De verzekering biedt dekking voor bijna alle activiteiten, die in het kader van de opleiding plaatsvinden, met inbegrip van buitenschoolse activiteiten.

1. De leiding van de school neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor boeken of kledingstukken die in het gebouw worden achtergelaten. De school aanvaardt ook geen enkele wettelijke aansprakelijkheid voor schade, toegebracht aan of diefstal van bezittingen van leerlingen.

2. Elke moedwillige beschadiging aan lokalen, muren, meubels e.d. moet door de ouders/verzorgers van de schuldigen worden vergoed.

De verzekering vergoedt alleen schade toegebracht aan derden. Dit kan ook een leerling zijn, bv. wanneer hem door nalatigheid of  onvoorzichtigheid van een personeelslid of een bestuurder een ongeval is overkomen. Zie: www.vosabbverzekeringen.nl.

Informatie is indicatief. U kunt hieraan geen rechten ontlenen. De verzekeringsvoorwaarden zijn leidend (vermeld op polisblad).