2.20 Extra begeleiding

U ziet in voorgaande hoofdstukken een lange lijst van medewerkers die zich inzetten om uw kind zo goed mogelijk te begeleiden. Al deze mensen dragen er wezenlijk toe bij dat er een goed leef- en leerklimaat op onze school bestaat.

En er is meer. Er bestaat ook op bescheiden schaal de mogelijkheid voor extra begeleiding op studiegebied:

• In brugklas 1 bieden we een Frencken Extra-programma dat bestaat uit flexuren voor de vakken Nederlands, Frans, Engels, wiskunde en algemene vaardigheden. Daarnaast bieden wij de leerlingen de mogelijkheid deel te nemen aan een plusprogramma dat bestaat uit drama, smart, science, Spaans, karate, etc.

• Er is de mogelijkheid je op te geven voor de verlengde lesdag waarin tijdens het 8ste, 9de en 10de uur (14.35 - 17.00) voor inhoudelijke begeleiding wordt gezorgd. Vakdocenten kunnen je zo extra ondersteuning kunnen bieden

• Lentorenproject. Leerlingen uit hogere leerjaren geven (betaalde) bijles aan de leerlingen uit klas 2 of 3.