1.01 Identiteit

Het Mgr. Frencken College is een open katholieke school. Deel uitmaken van de scholengemeenschap is dus niet alleen voorbehouden aan hen die behoren tot de katholieke geloofsgemeenschap.

Voorwaarde is wel dat degene die verbonden wil zijn aan de school, respect heeft voor de grondslag van de school. Alle leerlingen volgen de lessen levensbeschouwing.

Ons pedagogisch- didactisch klimaat en de wijze van communiceren dragen bij aan onze identiteit. De heterogene samenstelling van de schoolbevolking levert een diversiteit aan opvattingen en meningen op die van invloed is op de manier waarop onze identiteit gestalte krijgt. Aan de basis van ons handelen liggen waarden als respect, eerlijkheid, vertrouwen in het goede en de gelijkwaardigheid van mensen.

Het Frencken wil een school zijn met een sociaal gezicht, een school waarin respect voor elkaar en vertrouwen in de groeikansen van leerlingen belangrijke pijlers zijn. Een veilige school waar een goede balans is tussen het belang van het individu en het belang van de groep.