Mondkapjes vanaf maandag 5 oktober

Mondkapjes vanaf maandag 5 oktober

Vanuit de regering is er een dringend advies voor het gebruik van mondkapjes op middelbare scholen. Het Frencken College volgt dit dringende advies van het kabinet en sluit zich dus hierbij aan. Vanaf maandag 5 oktober verwachten we dat leerlingen, medewerkers en bezoekers een mondkapje dragen bij het verplaatsen in het gebouw.

Het dringende advies om een mondkapje op te doen als je in de aula of in de gangen bent, doet een beroep op je verantwoordelijkheid en solidariteit naar anderen. Je doet het dus niet voor jezelf maar voor elkaar! Het Frencken is een school die altijd al veiligheid en sociale bewogenheid hoog in het vaandel heeft staan. Wij verwachten dan ook dat dit dringende advies vanuit die sociale bewogenheid door jullie en de medewerkers opgevolgd gaat worden. Vanuit deze visie en verwachting is de discussie of dit advies verplicht is of niet, niet zo relevant. We doen dit voor elkaar.

Vanaf maandag 5 oktober verwachten we dus dat iedereen binnen het Frencken College een mondkapje draagt in de gangen en in de aula's.

De reeds genomen maatregelen blijven nog steeds van kracht:
  • de eenrichtingsroute
  • de gescheiden leswissels tussen leerlingen en docenten, aangegeven door op 2 momenten de zoemer te laten gaan
  • de gescheiden pauzes van de onderbouw en bovenbouw
Voor meer informatie over ziek melden en de beslisboom bij klachten: klik hier.

We danken iedereen alvast voor jullie solidariteit naar elkaar en naar medewerkers! Alleen samen krijgen we het virus onder controle. Veel sterkte gewenst in deze onrustige tijden!