Aangepaste coronaregels: kluisjes, lestijden en looproute

Aangepaste coronaregels: kluisjes, lestijden en looproute

De eerste 3 weken van het nieuwe schooljaar zitten er bijna op. Hopelijk is iedereen weer
helemaal gewend. Het was ook echt wennen aan de nieuwe regels en richtlijnen. We hebben de afgelopen weken ervaren hoe dat was en een heroverweging gemaakt van de situatie. Vanaf maandag 21 september hebben we enkele (corona)regels daarop aangepast.

De coronaregels zijn vanaf maandag 21 september als volgt aangepast:

• Iedereen blijft de basis hygiënemaatregelen in acht nemen. Zie hiervoor ook ons eerdere bericht.

• De 2 zoemers bij de leswissel blijven. We verwachten dat leerlingen vóór de 2e zoemer in het lokaal zijn. Dat is prima haalbaar in 5 minuten, ook met de éénrichtingsroute.

• De kluisjes gaan vanaf maandag 21 september in gebruik genomen worden. We verdelen de kluisjes over onderbouw- en bovenbouwleerlingen zodat er zoveel mogelijk spreiding plaatsvindt. Dit betekent dat je vanaf vrijdagmiddag 18 september a.s. om 16.30 uur een kluisje kunt claimen. Zie je schoolmail voor de instructies.

• We gaan de pauzes van de onderbouw en de bovenbouw spreiden. Hiermee spreiden we de drukte bij de kluisjes en in de aula.
    De onderbouw (klas 1-3) pauzeert na het 2e lesuur en na het 4e lesuur.
    De bovenbouw (klas 4-6) pauzeert na het 3e lesuur en na het 5e lesuur.
    Tussen het 7e en 8e lesuur komt een extra pauze van 5 minuten.
    Voor het complete overzicht: zie je mail of kijk hier onder roosters.
  • De éénrichtingsroute blijft maar is aangepast.
     - Je mag zowel heen als terug door de onderbouwaula lopen. Dit heeft een paar voordelen. De trap in de aula wordt zo minder druk, de route naar muziek en de bèta-gang is vanaf de entree veel korter, vanaf de regenboogtrap kan door de aula naar de uitgang gelopen worden.

- De trap in de aula is tweerichtingsverkeer geworden. Hierdoor kunnen routes korter gemaakt worden.

- De trap in het midden van het gebouw (bij de lift) mag vanaf maandag gebruikt worden opwaarts. Dit ontlast ook de trap in de aula.

- De trappen aan het einde van de gangen (de regenboogtrap en de trap bij de sporthal) mogen alleen gebruikt worden naar beneden.

- Op de verdiepingen blijf je de pijlen volgen. De éénrichtingsroute blijft belangrijk.