Woensdag 11 september

Woensdag 11 september

Deze week is er aangevangen met de sloopwerkzaamheden van het laatste gebouw van het oude Frencken. In de herfstvakantie zullen we zoveel mogelijk de werkzaamheden dichtbij de ingang plannen, om zoveel mogelijk overlast te beperken.

Een van de vragen die wij ontvangen is de vraag over asbest. Wij kunnen u laten weten dat de aannemer zich zorgvuldig houdt aan de wet & regelgeving. Dit niet alleen omdat we dat moeten, maar omdat dat uiteraard in het belang is van leerlingen, medewerkers en buurtbewoners. Dat betekent dat alle bouwdelen aan een uiterst kritisch asbestsaneringsplan onderworpen zijn en er regelmatig door derden controlewerkzaamheden worden uitgevoerd. Dat betekent ook, dat de aannemer pas kan gaan beginnen met slopen, nadat het gebouw door een deskundig bedrijf is vrijgegeven. Momenteel is gebouwdeel B reeds gesaneerd en vrijgegeven voor de sloop; hiermee is nu gestart. Gebouwdeel E wordt momenteel nog gesaneerd en zal na vrijgave worden gesloopt.

Slopen gaat helaas wel gepaard met enige stofvorming. Het laagje stof wat op de fietsen en auto's terechtkomt is dus geen asbest, maar sloopstof. Ook dit proberen we zoveel mogelijk te voorkomen door nat te slopen (zie ook het filmpje) en door stofdoeken te gebruiken.

Vanwege deze bouwwerkzaamheden is het niet altijd meer mogelijk om aan het einde van de toegangsweg bij school een rondje te rijden over het kleine parkeerterrein. We adviseren auto's dus hier rekening mee te houden en indien niet nodig niet helemaal door te rijden tot het hek.

Stap voor stap komen we dichterbij de complete inrichting van het buitenterrein van de
nieuwbouw. Naar verwachting is het dat eind 2019/begin 2020 gereed.
  • Foto 09-09-19 15 08 29
  • Foto 09-09-19 18 00 07