Duurzaam Oosterhout Week: Circulariteit - Maak je cirkel rond

Duurzaam Oosterhout Week: Circulariteit - Maak je cirkel rond

Het Frencken College doet al een aantal jaren mee met de Duurzaamheidsweek. Ook dit jaar weer! Van 7 t/m 14 oktober 2023 gaan we aan de slag met het thema 'Circulariteit - Maak je cirkel rond', met onder andere aandacht voor een beter milieu door bijvoorbeeld afval te verminderen, hergebruiken en recyclen. Natuurlijk maken wij ook de cirkel mee rond!

Al weken zijn onze CKV-leerlingen druk bezig met Give a Shit; niet alleen met een verdieping (en misschien zelfs kennismaking met) circulariteit, maar ook hoe ze deze bewustwording over kunnen brengen d.m.v. hun creatieve uitingen. Ze zijn aan het tekenen, er worden campagnes bedacht, trofeeën gemaakt voor de uitreiking van de “Groene Eik” en decors gecreëerd.

Kiwanis Vijf Eiken expo

Zondag 8 oktober was de prijsuitreiking van de Kiwanis fotowedstrijd met het thema 'Het duurzame plaatje', waaraan leerlingen uit 4H en 5V meededen. Dit werk van Evi Voesenek en Isa van Straten viel in de prijzen in de categorie Schoolproject. Gefeliciteerd! De foto’s van de expositie zijn nog t/m de herfstvakantie te bewonderen bij theater de Bussel en het MEK, beide in Oosterhout. Toegang is gratis.

Broodje Poep

Je kunt je lunch op woensdag 11 oktober thuis laten, want die dag staat er wel een hele
bijzondere foodtruck op het voorplein: Broodje Poep. Als je een “grote boodschap” in hun wc
achterlaat krijg je korting op je broodje.... laat je verrassen! En kom langs in het auditorium
om meer te horen over dit bijzondere concept (10.00 - 10.45 uur of 11.50 - 12.35 of 13.50 -
14.35 uur). Iedereen, ook van buiten de school, is hier welkom!

Nieuwe kleren

En wisten jullie dat we ontzettend veel modebewuste jongens en meisjes hier op school hebben rondlopen? Uit de collectie tweedehands kleding (geschonken door Terres des Hommes en Toneelzolder) mochten zij shoppen en daarvan maken zij nu nieuwe items: de naaimachine maakt overuren en er is zelfs een jongeman aan het breien geslagen. De werkstukken worden getoond in Theek 5, ons auditorium, op instagram en één van de trofeeën wordt ook daadwerkelijk uitgereikt.

PROGRAMMA

De leerlingen zijn niet alleen creatief bezig, maar ze gaan ook een activiteit ondernemen om zich nog meer te verdiepen. Ze hebben een mooi keuze-programma deze week:

• Future Talks 'Ondernemen & Circulariteit' Theater De Bussel
    dinsdag 10 oktober 20.00 - 22.30 uur
  • Broodje Poep Mgr. Frencken College auditorium
    woensdag 11 oktober 10.00-10.45 uur / 11.50-12.35 uur / 13.50-14.35 uur
  • Innovation Award Oosterhout Theater de Bussel
    woensdag 11 oktober 15:00 - 18:00 uur
  • Auto die CO2 eet Theater De Bussel
    donderdag 12 oktober 15.00-16.00 uur of 19.00-20.00 uur
  • Ted Talk Duurzaamheid Mgr. Frencken College
    donderdag 12 oktober 10.00 uur tot 10.45 uur
  • LAB (Leuker Anders Beter) Theater De Bussel
    vrijdag 13 en zaterdag 14 oktober 10.00 - 16.00 uur
  • Fietstocht 'De Keten op de kaart' (eigen planning)

We hopen hiermee de bewustwording bij leerlingen én medewerkers te stimuleren!

Kijk voor het complete programma en meer informatie op duurzaamoosterhout.nl

• Broodje_poep
  • Holy_shit