Excursie 5H/6V - Brugge, Gent, Parijs

Excursie 5H/6V - Brugge, Gent, Parijs

Mede als gevolg van corona zijn de huidige examenleerlingen activiteiten misgelopen en dat is zonde omdat school en je schooltijd om meer draait dan alleen lessen. Vrijdag 15 april was het dan toch zover: de buitenlandse dagexcursie voor 5H en 6V! Met het BSR-team en een aantal collega's is geregeld dat er drie bussen vertrokken naar drie bestemmingen: Brugge, Gent en Parijs.

Zo’n 190 leerlingen hebben op een zonnige vrijdag in april deze steden verkend. Wat een geweldige afsluiting voordat deze examenleerlingen aan de slag gingen met de examentrainingen en het CSE na de meivakantie. We blikken kort terug.

Gent

Chocolate food tour en proeverij door de straten van Gent! Ook worden er 'Gentse neuzen' geproefd en kijken we de ogen uit naar etalages vol chocolade kunstwerken, zoals paaseieren en zelfs gitaren van chocolade. In drie groepen maken we in de ochtend een 'lekkere' stadswandeling. Na de lunchpauze volgt er nog een speurtocht en daarna is er nog vrije tijd!

Brugge

Ook in Brugge was er genoeg lekkers te ontdekken en te proeven! Belgische wafels natuurlijk! Ook zien we hoe snoep gemaakt wordt. Het is zonovergoten dag, dus volop genieten. Bij de speurtocht in Brugge werden leerlingen uitgedaagd om voorwerpen te wisselen, te beginnen bij een lippenbalsem of dental sticks voor de hond... Wie uiteindelijk met de leukste ruil had gemaakt, won een leuke prijs!

Parijs

De langste reis, dus om 05u00 was iedereen klaar om te vertrekken! Het programma zorgde ervoor dat iedereen die voor het eerst in Parijs was, een goede indruk kreeg van deze wereldstad en ook voor degenen die de stad al kenden, was er voldoende vrije tijd. De route liep via Trocadero naar de Eiffeltoren, vervolgens met de metro naar de Sacré Coeur en Montmartre waar iedereen 2 uur kon rondstruinen. Daarna van de Assemblée Nationale langs het Grand en Petit Palais, Place de la Concorde en het Louvre naar de populaire wijk Le Marais. Gedurende de dag konden leerlingen vrijwillig meedoen met een prijsvraag. Om 22u00 werd bij Trocadéro de Eiffeltoren-by-night nog bewonderd, alvorens naar Oosterhout terug te keren, waar we om 04u00 arriveerden. Wat een dag!

Het was een topdag! En nu: heel veel succes met alle voorbereidingen voor de examens!