Nieuw: JPO - Jongerenpanel in Oosterhout

Nieuw: JPO - Jongerenpanel in Oosterhout

Het Jongerenpanel Oosterhout (JPO) is een groep die aan de slag gaat met projecten die voor jongeren in Oosterhout interessant zijn i.s.m. JONG. JPO bestaat uit jongeren en is er voor jongeren - van 16-23 jaar. We zien een aantal (oud)leerlingen van het Frencken hier terug!

Wie zijn wij?

Wij zijn het Jongerenpanel; een gemengde groep jongens en meiden, tussen de ongeveer 16 en 23 jaar. Ons Oosterhoutse hart is wat ons verbindt. Samen zetten wij ons vrijwillig in om jongeren te vertegenwoordigen en een belangrijke gesprekspartner te zijn voor bijvoorbeeld de gemeente Oosterhout. Samen bouwen wij aan de toekomst van ons Oosterhout. Alle (oud)Frencken-leerlingen zie je hieronder: klik op hun foto om meer over ze te lezen!

Esmée Hermans (17) | 6e klas vwo

Ize van Gils (18) | Leisure and eventmanagement

Romy Oomens (20) | Sociologie

Karsten Luijten (21) | Bestuurskunde

Gülsah Yazici (22) | Master Linguistics

Büsra Uzunali (24) | Master Orthopedagogiek

Onze missie

• Belang van jongeren op de kaart zetten
  • Meedenken, maar ook meedoen
  • Laten zien wat er gebeurt met de inbreng van het Jongerenpanel

Deze 10 woorden passen bij ons:

Jong, serieus, gezellig, samenwerken, verbeteraars, actief, divers, vrijwillig, energiek en kritisch.

Project De Loods 16

Onlangs opende i.s.m. de gemeente Oosterhout De Loods 16 - een nieuwe plek in de oude Galvanitasfabriek waar je met medestudenten kunt werken aan een project of rustig leren voor je examen.
Het Jongerenpanel Oosterhout dacht mee met het logo en hielp bij activiteiten. En natuurlijk zullen zij zelf ook regelmatig te zien zijn om te studeren of te werken aan nieuwe projecten. Zo werken ze nu mee aan de nieuwe horecavisie van de gemeente, hebben we binnenkort een gesprek met Thuisvester over wonen.

Enkele leerlingen uit 5V (CKV) werden vrijdag 5 maart bij de opening ter plekke geïnterviewd door BN De Stem, die ook een leuk filmpje maakten.

Foto: Pix4profs/Joyce van Belkom

Volg JPO op Instagram @jpoosterhout