Project VASTWEL van Tijd & Eeuwigheid

Project VASTWEL van Tijd & Eeuwigheid

17 februari - 2 april 2021

De vastentijd is aangebroken. VASTWEL wil jaarlijks in de vastenperiode, van Carnaval tot Pasen, mensen inspireren om gedurende deze veertig dagen (letterlijk een quarantaine!), ieder op een eigen manier hiermee aan de slag te gaan. Ook dit jaar spelen onze leerlingen en CKV-docente Miranda van Bragt een belangrijke rol in het verhaal en zijn er bijzondere activiteiten waaraan je kunt meedoen!

Expositie "Zand loopt in de Zandheuvel"

Aan de bomen in de Zandheuvel vind je diverse groene kijkkasten in de openluchttentoonstelling waarin werk van onze CKV-leerlingen te zien is binnen het thema van Tijd & Eeuwigheid. De blauwe kastjes zijn gemaakt door de jongeren van de stichting Samen Top. De kastjes van dit openluchtmuseum in het museumkwartier zijn tot en met Pasen te bekijken. Er is ook een speurtocht beschikbaar met opdrachten gemaakt voor de kinderen waarin ook illustraties van de hand van onze leerlingen, via de website van Vastwel.

Een culturele reis van Tijd & Eeuwigheid

Docente Miranda van Bragt zal aan de hand van de beelden in het 40 dagen bullet journal een online presentatie geven waarin het thema vanuit vele kanten zal worden belicht. Het biedt kleine en grotere opdrachten om zelf aan de slag te gaan en is geschikt voor creatieve en minder creatieve mensen. Van muziek tot animatie en van een brandende stoel, de Dans Macabre tot het tijdloze sparen.
Doe je mee op woensdag 24 februari 20.00 - 21.00 uur? Er zijn geen kosten aan deze workshop verbonden. Aanmelden kan via vastwel.life@gmail.com - je ontvangt dan een Zoomlink om deel te nemen.

Van tijd tot tijd

Elke dag vanaf 18 uur is er een uitzending op ORTS: 40 dagen, 40 bijzondere gasten uit Oosterhout vertellen, in een decor van zandlopers en spijkerbroeken, hun persoonlijke verhaal. Over leven en dood gaan, een grote omwenteling in het leven, een mooi moment van geluk. Over een foto die dierbaar is, muziek die je raakt, een lied dat ontroert, een boek dat je niet loslaat.

Docente Miranda van Bragt trapte de reeks af: de uitzending kijk je via deze YouTube-video terug. Larissa Minnaard uit 6V is op maandag 1 maart ook te zien: op deze foto alvast een blik achter de schermen! Ook zal Teun Kerklaan uit 5V in de uitzending van ORTS verschijnen.

Vereeuwigd!

Vrijdag a.s. 26 februari 2021 wordt de foto expositie Vereeuwigd geopend waarin Larissa Minnaard, Helma van den Heijkant en Miranda van Bragt te zien zijn, maar waar zij ons ook hun visie op het thema laten lezen in een persoonlijke brief.
Van negentien inwoners uit Oosterhout is door een professionele fotograaf Hans Keur een portretfoto gemaakt; ‘vereeuwigd’ als het ware. De foto-expositie is te zien tot Pasen op zuilen in de Kloosterdreef.

Guinness Broek of Records

Er zullen niet veel mensen zijn waarbij de spijkerbroek ontbreekt in de kledingkast. Maar er ligt vast ook nog wel een exemplaar in de kast dat je niet meer draagt. We zouden het tof vinden als je die schenkt aan het goede doel.

We willen een recordaantal broeken aan de waslijn hangen welke na 40 dagen ten goede komen aan de kledingmarkt in de Antoniuskerk.

Vanaf woensdag 24 februari kun je elke woensdag en donderdag tussen 13 en 14 uur je broek zelf aan de waslijn komen hangen of afgeven in de Antoniuskerk. Of lever je spijkerbroek in bij onze receptie van het Mgr. Frencken College (schooldagen 8.30 tot 16.00 uur).

Ode aan het leven

Ode aan het leven denkt na over het afscheid als een totaalbeleving welke past bij iemands persoonlijke en unieke kleurenpalet. Onze CKV-leerlingen uit 4 havo verdiepten zich in hun eigen persoonlijke kleurenpalet. Ze maakten portretten waarbij deze kleuren en sporen centraal stonden. Het huis staat tijdens VASTWEL op de binnenplaats van Sint- Catharinadal. Het biedt ruimte om de tijd te nemen na te denken over het nu en het later.

Kijk voor meer informatie, het actuele programma en terugblikken op de website Vastwel.life

• Blauwe kastjes
  • Groene_kastjes_MFC