Eindexamen en dan? Tussenjaar de podcast

Eindexamen en dan? Tussenjaar de podcast

Emma Krijger (18 jaar) heeft afgelopen jaar examen gedaan op het Frencken en beleeft nu een 'Tussenjaar'. De ervaringen die ze nu opdoet en de dingen waar ze tegenaan loopt deelt ze nu in haar 'Tussenjaar de Podcast'.

Hoe kwam Emma tot een podcast?

Emma heeft voor de Profieloriëntatieweek een presentatie gemaakt over waarom leerlingen zouden moeten kiezen voor Frans in de bovenbouw. Dat vond ze erg leuk om te doen en heeft haar aan het denken gezet. Omdat ze zelf op dit moment een tussenjaar heeft en het eigenlijk heel leuk vindt om advies te geven wil ze haar ervaring delen. Het resultaat is een podcast geworden: Tussenjaar de podcast.

Emma Krijger (18)

"In deze podcast vertel ik over mijn ervaringen in dit gekke jaar (want het loopt natuurlijk niet helemaal zoals verwacht), maar ik bespreek ook dingen die je niet op school leert en waar ik dus nu pas tegenaan loop, zoals donor worden, de aankomende verkiezingen, tips over financiën, zorgverzekeringen en geld sparen. Ik zou het heel leuk vinden om examenkandidaten die nog niet weten wat ze willen of die zich aan het oriënteren zijn op deze manier iets te vertellen over wat je allemaal in een tussenjaar kan doen en kan leren."

Dus zit je in het eindexamenjaar of ben je je aan het oriënteren op een vervolgstudie?
Luister dan de podcast van Emma eens op Spotify:

Emma is nog steeds op het Frencken te vinden: ze helpt de conciërge met klusjes, ze werkt bij de HUB op de eerste verdieping en ze speelt opnieuw de rol van Tickens in de schoolmusical, die hopelijk dit schooljaar nog wordt opgevoerd.