Blijf jij 'Frencken Fit'?

Blijf jij 'Frencken Fit'?

We zijn deze maand gestart met de Frencken Fit challenge om - ook als de gymlessen niet door kunnen gaan op school - iedereen toch te motiveren een gezonde(re) levensstijl te hanteren en vooral een beetje bewuster te maken van een healthy lifestyle. We blikken kort even terug op de Frencken Fit challenge, terwijl we ondertussen doorpakken met LO op afstand.

Frencken Fit

Op dinsdag 5 januari is de sectie lichamelijke opvoeding de strijd aangegaan met onze leerlingen én ook docenten om ons 9 dagen lang te houden aan de “Frencken Fit challenge". Het doel was bewustwording creëren bij leerlingen en personeel als het gaat om je eigen gezonde levensstijl.

Wanneer je in een lockdown zit en dus niet veel kunt is het makkelijk om naar ongezonde dingen te grijpen, veel te eten en is de drempel wellicht te hoog om buiten een stuk te gaan hardlopen, wandelen of fietsen. Af en toe heb je net dat zetje in de rug nodig om dit te doen.

Hoe is de challenge gegaan?

Negen dagen lang hebben we de challenges gedeeld op onze Instagram-account. Dank voor het volgen en liken! En meedoen natuurlijk: daar ging het om.  Al snel ontvingen we de eerste ingestuurde filmpjes van docenten en leerlingen die thuis of op school aan het traplopen, fietsen en hardlopen waren geslagen. Zelfs de GoPro’s kwamen er aan te pas!

We zijn dus erg blij met deze belangstelling en willen iedereen bedanken voor de inzet. Als kers op de taart delen we een leuke prijs uit (zoals beloofd) aan de leerling die foto’s (zie gerechten hieronder), filmpjes en zelfs voedingsschema’s met ons heeft gedeeld. Gefeliciteerd, Nora uit 2TA!

Nora Weterings uit 2TA met haar prijs uit de Frencken Fit challenge!

En nu fit blijven!

Leerlingen krijgen in de resterende lockdown-weken een beweegopdracht vanuit het vak LOP om actief bezig te blijven. Deze activiteit bestaat uit het bijhouden van een sportactiviteit via de beweeg app ‘Strava’. We wensen iedereen veel succes en keep moving!