Werkstuk Eva en Annick (6V) behoort tot de top

Werkstuk Eva en Annick (6V) behoort tot de top

Eva Damen en Annick Daniëls uit 6 VWO hebben een zeer bijzonder profielwerkstuk afgeleverd waarmee zij bij de beste tien profielwerkstukken van de categorie 'Cultuur & Maatschappij' in Nederland zijn geëindigd!

In de competitie van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen hebben zij het bijzonder goed gedaan met een onderzoek naar het leven van Indische Nederlanders tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Zij behoorden tot de genomineerden van totaal 314 werkstukken in 4 hoofdcategorieën en behaalden een top10-notering in de categorie  'Cultuur & Maatschappij' met hun geschiedenis-profielwerkstuk.

Bij hun werkstuk hebben ze een prachtige documentaire gemaakt waarbij niet alleen oog is voor de historische context, maar ook voor de emotionele banden die de geschiedenis relevant maken voor het heden. Zie hieronder!

Annick en Eva, jullie mogen enorm trots zijn op deze prestatie! Wij - en in het bijzonder jullie begeleider Dennis Langendoen, zijn dat in ieder geval wel!