Eindexamenperiode voor 5H en 6V

Eindexamenperiode voor 5H en 6V

Het (vreemde) jaar voor onze eindexamenklassen zit er bijna op en daarmee ook hun middelbare schoolperiode! Alle informatie is toegestuurd naar leerlingen uit 5H en 6V en naar hun ouders/verzorgers. We zetten hier de algemene planning die op het Frencken College wordt gevolgd nog even kort op een rij.

Vrijdag 29 mei

Op vrijdagmiddag 29 mei ligt de akkoordverklaring klaar op school. Deze komen leerlingen uit 5H en 6V op school ophalen volgens een bepaald rooster (hebben leerlingen ontvangen). Hierbij hanteren we natuurlijk de richtlijnen van het RIVM.

Dinsdag 2 juni

Op dinsdag 2 juni leveren leerlingen hun akkoordverklaring in op school. Ook hier is een rooster voor gemaakt. Op dat moment worden de laatste gegevens verzameld betreffende de diploma-uitreiking en is het afwachten tot donderdag 4 juni.

Donderdag 4 juni

Dit is de landelijke uitslagdag! In de ochtend overleggen alle examinatoren met elkaar en zij stellen per leerling vast of deze geslaagd is of dat deze nog een ResultaatVerbetertoets (RV-toets) moet doen om te slagen. Als je niet geslaagd bent, word je hiervan om 11.15 door je mentor of coach telefonisch op de hoogte gebracht.
Vanaf 13.00 uur worden de geslaagden op school verwelkomd om hun cijferlijst op te halen. Omdat we gebonden zijn aan de richtlijnen van het RIVM kan dat alleen op een vooraf aangegeven tijdstip. Hierover ontvang je in de week van 2 juni communicatie van je leerjaarcoördinator.

Resultaatverbetertoetsen

Iedereen, geslaagd of niet, heeft recht op twee RV-toetsen. De leerjaarcoördinator neemt contact op met de leerling, wanneer het verstandig is om een of twee RV-toetsen te maken. Op vrijdag 5 juni van 9.00 uur tot 15.00 uur kun je je digitaal inschrijven voor een RV-toets. Je ontvangt een e-mail met daarin een link naar de inschrijving.

Van 16 t/m 19 juni worden de RV-toetsen afgenomen, waarvan de uitslag op 25 juni bekend wordt gemaakt.

Diploma-uitreiking

Van alle onderwerpen die we te organiseren hebben, is dit het moeilijkst. Het is voor iedereen die met school verbonden is hét moment waarnaar je uitkijkt. Een mooi feest om een bijzondere tijd in je leven af te sluiten, voor jou als leerling en voor jouw ouders. En als docent is het hét moment om je leerling vol vertrouwen los te laten.

Wat duidelijk is, is dat we geen grote diploma-uitreiking kunnen organiseren zoals we dat gewend zijn te doen. Daarom zijn we volop bezig om - op een 'corona-proof' manier - toch een mooie manier te bedenken die past bij het feestelijke moment van de afsluiting van de middelbare school... Wordt vervolgd!