Brugklasleerling Lianne schrijft haar eerste boek

Brugklasleerling Lianne schrijft haar eerste boek

Frencken-leerling Lianne van Wanrooij heeft een heus boek geschreven! Hoe cool is dat: een dertienjarige leerling die al een boek heeft uitgegeven? Het boek heet "Panorama Dorana" en kwam op 8 mei uit Het boek gaat over Sofie, een gewoon meisje met een perfect leven, maar uit het niets begint ze rare dromen te krijgen, over een circus in een wonderwereld.

Lianne vertelt over hoe ze begon met schrijven: "Toen ik 11 was droomde ik over een magisch circus en ging met dit idee aan de slag. Het was een normale periode tot ik 12 werd en een eetstoornis begon te ontwikkelen. Door mijn stoornis kon ik niet naar school. Ik verveelde me thuis bijna een ongeluk. Maar ineens kreeg ik een idee, het idee over mijn boek dat ik aan het schrijven was. Eerst had ik nooit een idee hoe ik moest beginnen, want ja ik had nog nooit een boek geschreven. Maar het kwam uit zich zelf."

Door te schrijven kon ze even op een magische plek zijn, met als resultaat dit boek. "Toen ik in maart hoorde dat mijn boek werd uitgegeven, kreeg ik genoeg moed om meer lessen op school te volgen. Helaas net voor ik hele lesdagen naar school ging brak het corona-virus uit."

"Op 8 mei kwam mijn boek uit! Een prachtige dag waar ik lang op had gewacht." Met Lianne is afgesproken dat ze - zodra we weer op school zijn - haar boek gaat presenteren voor de klas. Misschien kan ze zelfs in meer klassen wat over haar boek vertellen, maar eerst maar eens zien hoe het loopt met alle corona-maatregelen.

Het boek bekijken en bestellen kan op de website van Boekscout.