Goede doelen acties: chocomel & hondenbrokken

Goede doelen acties: chocomel & hondenbrokken

Het is december, een maand waarin we kerst vieren en vaak iets doen voor een goed doel. Op het Frencken organiseren verschillende klassen en de leerlingenraad leuke acties. Hier lichten we er twee uit.

Chocolademelk actie
De leerlingenraad staat dinsdag 10 december in de aula met warme chocolademelk. Dus kom een bekertje chocolademelk halen voor 50 cent. Slagroom erop? Kan ook voor 10 cent. Onze leerlingenraad organiseert deze leuke actie voor jullie én het goede doel!

Hondenbrokjes raden voor Dierenambulance Breda
Klas 5HD heeft voor de kerstviering ook een goed doel uitgekozen. De leerlingen uit deze klas willen door middel van allerlei acties geld ophalen voor de dierenambulance in Breda. Een van de acties is de volgende. Bij de receptie staat vanaf woensdag 4 december een pot met hondenbrokjes. Jullie kunnen door het sponsoren van 10 cent raden hoeveel brokjes in de pot zitten. Je mag zo vaak meedoen als je wilt, als je maar voor elk ingevuld briefje 10 cent in de collectebus stopt (of 20 cent voor 2 briefjes, 50 cent voor 5 briefjes etc.).

Natuurlijk zijn er superleuke prijzen te winnen voor degenen die het dichtst bij het juiste aantal brokjes zit, waaronder:
- een kaartje voor het gala (alleen bovenbouwleerlingen)
- broodje naar keuze uit de kantine
- wettig te-laat-briefje
- de hoofdprijs voor het exacte aantal brokjes: een cadeaubon t.w.v. 10% van het opgehaalde bedrag door deze actie.

Op vrijdag 20 december worden de winnaars tijdens de kerstviering bekend gemaakt. De prijzen kunnen verzilverd worden vanaf de eerste lesweek in 2020.

Wil je de dierenambulance steunen? Doe dan mee!
Wil je meedoen, maar kom je niet bij de receptie? Of wil je meteen meer sponsoren?

Stichting Dierenlot zal het eindbedrag verdubbelen én we maken kans op nog eens € 500,- bij de presentatie van onze actie op vrijdagmiddag 20 december.
Meedoen kan tot en met woensdag 18 december.