We starten 2022 open! Met toetsen én lessen.

We starten 2022 open! Met toetsen én lessen.

We wensen iedereen een heel gelukkig en gezond 2022! Het nieuwe jaar is goed begonnen met het bericht dat de scholen op 10 januari weer open mogen. Dat is mooi nieuws. Daar zijn we dan ook oprecht erg blij mee. Uiteraard blijven we met zijn allen de verantwoordelijkheid houden voor het creëren van een veilige omgeving: de coronamaatregelen zoals we die voor de sluiting in december kenden, blijven gelden.

Hoe ziet de week van 10 januari eruit?

Maandag 10 januari 'gewoon' les

Na 3 weken vakantie zal het vast weer even wennen zijn om op te starten. Daarom is het goed om maandagochtend 10 januari te starten met gewone lessen. We vinden het belangrijk dat alle leerlingen maandag weer fysiek naar school komen, dat jullie weer wennen aan de schooldynamiek en jullie je klasgenoten weer ontmoeten. Het eerste lesuur vervalt.

Toetsweek TW2 vanaf dinsdag 11 januari

Voor alle leerlingen (m.u.v. Frencken Next en eindexamenleerlingen) geldt dat de toetsweek 'hervat' wordt op dinsdag 11 januari. De toetsstof is dezelfde stof als opgegeven voor de vakantie door je docent (schriftelijk of in Magister bij de laatste les voor de toetsweek). Je toetsrooster is naar je gemaild; maandag worden de tijden en het lokalenrooster bekend gemaakt.

Toetsen en lessen voor de bovenbouw

• Na de start op maandag hebben de leerlingen van leerjaar 4V en 5V op dinsdag en woensdag toetsen. Jullie hebben vervolgens op donderdag (voor 4V is dat na de toets bio) en vrijdag weer gewoon les.
• Leerlingen van 4H hebben alleen op dinsdag toetsen. Jullie hebben vervolgens op woensdag,
donderdag en vrijdag weer gewoon les.
• Op donderdag 13 januari staan de uitgevallen mondelingen gepland voor de eindexamenleerlingen 5H en 6V.

Hulp en vragen bij toetsen

• Voor klas 1 en 2 is er een docent online beschikbaar voor toelichting op de toetsstof van de dag erop en om vragen over de stof te beantwoorden.
• Vanaf klas 3 geldt dat jullie Mr. Chadd tot jullie beschikking hebben. We moedigen je aan om
daarvan gebruik te maken als je vragen hebt over de stof.

Flexuren in de eerste week

In deze eerste week van maandag 10 tot en met vrijdag 14 januari vervallen voor iedereen - behalve voor de eindexamenleerlingen - de Flexuren, in verband met de toetsweek. Leerlingen uit 5H/6V volgen de Flexuren vanaf dinsdag 11 januari.

Geen LO tot 17 januari

Omdat we de gymzalen komende week gebruiken voor het afnemen van toetsen, gaan de lessen LO pas weer starten vanaf 17 januari.

Coronamaatregelen

De basishygiënemaatregelen blijven we volgen; dat betekent dat we iedereen verzoeken om zichzelf 2x per week te testen en dat de mondkapjes buiten de lokalen verplicht blijven. Omdat we voor de kerstvakantie merkten dat we op jullie konden rekenen wat betreft het dragen van de mondkapjes, kunnen we de eenrichtingsroute in het gebouw na de vakantie los laten.

We gaan er samen een mooi jaar van maken en namens het hele Frencken-team wensen we je alle goeds en succes in 2022.