Back to school: welkom terug!

Back to school: welkom terug!

Welkom terug op het Frencken! En een speciaal welkom voor alle leerlingen die voor het eerst kennismaken met onze school. Hopelijk heeft iedereen een goede vakantie achter de rug en zijn jullie startklaar! We zijn blij dat je vanaf dinsdag 7 september weer op school bent!

We hebben er veel zin in om er een inspirerend, uitdagend en succesvol nieuw jaar van te maken. Dinsdag beginnen met een introductie om een frisse start te maken, samen met je mentor. Hieronder enkele algemene informatie op een rij, die ook per e-mail gestuurd is naar ouders en verzorgers.

Corona-maatregelen

Laten we hopen dat we dit schooljaar 'gewoon open' mogen blijven en de huidige corona-maatregelen snel achter ons kunnen laten. De meeste corona-maatregelen zijn voorlopig echter nog van kracht in het voortgezet onderwijs. Hierbij de meest belangrijke en ook enkele gewijzigde maatregelen op een rij;

• Jullie mogen tegelijkertijd naar school, hoeven onderling geen anderhalve meter afstand te houden, ook niet als je 18 jaar of ouder bent.
  • Je houdt wel 1,5 meter afstand naar medewerkers van het Frencken.
  • De éénrichtingsroute vervalt: de aanwezige pijlen hoef je niet meer te volgen.
  • Gebruik van mondkapjes op school is verplicht wanneer je je voortbeweegt in de openbare ruimtes.
  • De basisregels voor hygiëne blijven van kracht, waaronder regelmatig handen wassen/ ontsmetten, niezen in de elleboog en papieren zakdoekjes gebruiken.
  • Onderwijs op afstand is niet meer van toepassing. Als je thuis bent i.v.m. corona zal je docent instructies geven.
  • Tijdens tussenuren hang je niet rond in de gangen maar verblijf je in de aula of op het buitenterrein.
  • De studienissen mogen gebruikt worden om in stilte te werken, maar niet om daar rond te hangen of te pauzeren. In de pauzes ben je in de aula’s of op het buitenterrein.
  • Bij droog weer verwachten je buiten pauzeert; daarom mogen jassen mee de klas worden ingenomen.
  • Dubbel gevaccineerden (+min 2 weken erna) hoeven niet meer in quarantaine bij contact met iemand die positief is getest en hoeven niet langer preventief te testen.
  • Op deze FAQ-pagina vind je de nieuwe beslisboom en andere informatie rondom ziekte, verzuim en verlof i.v.m. corona.
Buiten deze corona-maatregelen hebben we natuurlijk ook de gangbare schoolregels.

Roosters

We hanteren dit komende schooljaar het 45-minuten rooster. Het eerste lesuur is nog niet ingevuld; daar komen vanaf week 39 de flexuren te staan. Dit zijn lessen bedoeld om achterstanden die opgelopen zijn door de coronamaatregelen in te lopen, maar ook om aandacht te besteden aan sociaal emotionele ontwikkeling. De mentor gaat de komende weken samen met de leerlingen bekijken of en hoe die eerste uren ingevuld gaan worden.

Lockers

Afgelopen vrijdag is er een mail gestuurd over de lockers, die vanaf nu geactiveerd kunnen worden. Nieuwe leerlingen (brugklassers en instromers) krijgen iets later deze week een nieuwe locker toegewezen via hun nieuwe schoolmail. Er zijn genoeg lockers voor iedereen!

Introductie

De komende week staat voornamelijk in het teken van elkaar leren kennen en weer wennen aan structuur en ritme. Het programma voor dinsdag 7 september heeft iedereen per e-mail ontvangen en staat ook hier op de website. Verdere informatie volgt via de mentor.

Het hele Frenckenteam wenst je een goed, gezond en succesvol nieuw schooljaar toe!