Online Open Huis: heb jij al een keuze gemaakt?

Online Open Huis: heb jij al een keuze gemaakt?

Heb jij ons Open Huis al bezocht? Tot aan de centrale aanmelding kun je nog genieten van onze video's die we speciaal voor leerlingen uit groep 7 en 8 maakten. Natuurlijk zijn we benieuwd naar wat je jullie ervan vinden: laat gerust een reactie achter op FacebookInstagram of YouTube. Misschien heb je ook onze extra activiteiten al ontdekt?

Of heb je juist iets gemist? Misschien heb je nog vragen? Daarom blikken we hieronder even 'terug' op wat we tot nu toe hebben gedaan en meteen ook even vooruit naar wat je nog kunt verwachten. Want we blijven ONLINE!

Online Open Huis met alle video's

Het website gedeelte met ons Open Huis staat klaar om te bezoeken: vol films, informatie en activiteiten! Ook staan de video's op ons YouTube-kanaal en zie je ze af en toe voorbij komen op social media.

Speeddates

Afgelopen week hebben er van maandag t/m zaterdag online speeddates plaatsgevonden tussen leerlingen uit groep 8 met hun ouders en Frencken-leerlingen en docenten. Er zijn ongeveer 125 leerlingen uit groep 8 in een meet gekomen om vragen te stellen en persoonlijk antwoord te krijgen van een Frencken-leerling. En die antwoorden kregen ze!

Veel enthousiaste, voornamelijk eerstejaars Frencken-leerlingen voerden gezellige, informatieve gesprekjes van een kwartier. Veel algemene vragen waren al beantwoord door de filmpjes en informatie op de website, maar specifieke vragen over de reguliere brugklas, de Topklas en Frencken Next waren er ook. Met het persoonlijke contact voelde het toch nog een beetje als een écht Open Huis!

MFSee Days

De kennismakingsdagen voor groep 8 - de MFSee Days - deden we online! We hebben zojuist de tweede achter de rug, in samenwerking met leerlingen van de brugklas. Leerlingen van groep 8 een idee kregen waarom onze leerlingen gekozen hebben voor het Frencken, hoe ze het momenteel op school vinden en werden al hun vragen beantwoord. Deze middag hielp mee bij het maken van een keuze voor een nieuwe school en de reacties die we mochten ontvangen waren erg leuk!

Zit je in groep 8 en wil je dit ook meemaken? Op 3 maart vindt er nog een MFSee Day plaats, dus geef je hier snel op!

LIVE met Sem Rozendaal: muziek op het Frencken

Onze The Voice of Holland-kandidaat uit 6V gaf een muzikale 'collegetour' - LIVE vanuit het muzieklokaal! Sem vertelde over hoe hij muziek op het Frencken koos en ervaart en ook een beetje over TVOH. Natuurlijk speelde hij nog een paar prachtige nummers. Heb je al gekeken via Facebook of Instagram? Zo niet, kijk dan hier terug.

Extra activiteiten

• NU online: een Kahoot!-quiz online - gemaakt door onze leerlingen voor nieuwe leerlingen!
  • NU online: onze Escape Room staat klaar om in de vakantie te spelen!
  • Geef je op voor de online MFSee Day op 3 maart
  • Na de vakantieweek volgt er een Frencken Hotline...

Weet je al wat je gaat kiezen?

Bereid je voor op de Centrale Aanmelding op maandag 8 tot en met donderdag 11 maart 2021. Als gevolg van de geldende RIVM-maatregelen vindt ook deze activiteit op een andere manier  plaats. Lees er hier alles over.

Tot ziens op het Frencken!