Start 2021: (online) onderwijs

Start 2021: (online) onderwijs

Welkom in 2021! Hopelijk hebben jullie genoten van 'even niets doen' en van de feestdagen. We gaan er weer fris tegenaan! We beginnen met een 'lockdown'-rooster van 40 minuten met aangepaste pauzes via online lessen. De eindexamenleerlingen worden op school verwacht en hebben een aangepast lokalenrooster.

Examenleerlingen 5H en 6V

In week 1 en 2 (4 januari t/m 15 januari 2021) vinden de lessen van de examenklassen fysiek op school plaats. Alle lessen gaan door, behalve LO. We hanteren een 40 minutenrooster met aangepaste pauzetijden. Op je 'vandaag-scherm' zie je in Magister iedere dag het 40 minutenrooster staan.

Ook de lokalen indeling is aangepast. Docenten hebben de komende 2 weken elke dag een vast lokaal zodat zij niet hoeven te wisselen.
Bekijk het lokalenrooster hier (laatste versie d.d. 3 januari)

Niet-examenleerlingen

Alle overige leerlingen volgen in week 1 en 2 (4 januari t/m 15 januari 2021) online lessen. Let op: er geldt een aangepast 40-minutenrooster met aangepaste pauzetijden. Op je 'vandaag-scherm' zie je in Magister iedere dag het 40 minutenrooster staan.

40 Minutenrooster

Het 40 minuten-lesrooster met aangepaste pauzetijden ziet er als volgt uit:

1e lesuur      08.30 - 09.10
2e lesuur      09.10 - 09.50
3e lesuur      09.50 - 10.30
kleine pauze 10.30 – 11.00 uur
4e lesuur      11.00 - 11.40
5e lesuur      11.40 - 12.20
6e lesuur      12.20 - 13.00
grote pauze 13.00 - 13.30 uur
7e lesuur      13.30 - 14.10
8e lesuur      14.10 - 14.50
9e lesuur      14.50 - 15.30

Dit overzicht met de tijden is ook te zien in Magister. Magister zelf is echter niet aangepast. De leerling moet dus goed kijken welk lesuur hij volgt/moet gaan volgen.

Online onderwijs

De digitale lessen werken als volgt:
  • De docent plaatst een link en het huiswerk in Magister.
  • De docent opent de les op afstand door de leerlingen in google hangout welkom te heten en de les te starten. Hij/zij geeft instructies wat er die les van de leerling verwacht wordt.
  • Vervolgens wordt er gewerkt op een wijze die door de docent bepaald wordt.
  • De les wordt plenair afgesloten via google hangout met een korte terug- en
    vooruitblik.
We hanteren daarbij de volgende gedragsregels:
  • De camera is aan. Dit is nieuw ten opzichte van de lockdown in het voorjaar. De achtergrond mag door de leerling worden ingesteld of vervaagd worden. Er wordt tijdens de les niet gewisseld van achtergrond daar dat storend werkt.
  • De microfoon is uit, tenzij de docent aangeeft dat de leerling iets mag zeggen.
  • De chatfunctie is alleen voor lesdoeleinden.
  • Er wordt een actieve leshouding aangenomen: de leerling zit achter een tafel of bureau en heeft het benodigde lesmateriaal (zoals schoolboeken, schriften) bij de hand.
  • De leerling is fatsoenlijk aangekleed.

Ziek melden

We vragen u dringend om de komende weken positieve testuitslagen van corona via het daarvoor bestemde formulier te melden. Dit formulier vindt u hier op de site onder het tabblad ouders/ziekte. Op deze manier houden wij overzicht over de situatie en kunnen we onze beslissingen daarop aanpassen.

We wensen iedereen heel veel succes met de wat ongewone start van dit jaar. We hebben er vertrouwen in dat we elkaar snel weer zien. Blijf gezond en zet hem op!