Sfeervol en drukbezocht Open Huis 2020

Sfeervol en drukbezocht Open Huis 2020

Geen 'virtual reality' nodig dit jaar: ons nieuwe schoolgebouw kon door toekomstige leerlingen gewoon 'live' bezocht worden! En het Open Huis werd drukbezocht: bijna 900 leerlingen uit groep 7 en 8 kwamen samen met hun familie beleven hoe het op het Frencken ‘voelde’. De sfeer was positief en dynamisch en we kregen veel enthousiaste reacties!

De nieuwe route liep gestroomlijnd langs de lichte en ruime lokalen, de sporthal en de aula’s. De moderne grote sporthal werd als één van de hoogtepunten gezien: er kon met zes verschillende ‘challenges’, van basketbal tot freerunning, worden meegedaan. De vele verschillende proefjes in de prachtige Bèta-lokalen waren onverminderd populair. De bezoekers stonden in de rij voor de nieuwe escaperoom en voor de lino-afdrukken. De Chromebooks bij muziek en de computers bij informatica waren goed bezet en er werd mee gedebatteerd met de Frencken Debatclub. En er was nog veel meer te doen en te zien!

Bijzonder veel belangstelling was er ook voor Frencken Next: meer gepersonaliseerd onderwijs, waarmee in 2020 in een deel van de brugklassen start. Er valt echt wat te kiezen voor de toekomstige leerling van het Frencken! Vanaf de derde klas zijn er bijzondere extra keuzes op gebied van internationalisering, Jong Ondernemen (havo), Econasium (vwo) en Science.

We hopen veel bezoekers terug te zien tijdens de centrale aanmelding voor groep 8 op 10 en 12 maart 2020, of natuurlijk volgend jaar.

• Frencken_Open_Huis_2020
  • Frencken_Open_Huis_aula