Crossing Borders 2024

Crossing Borders 2024

Nadat eind januari leerlingen uit klas 3 naar Duitsland gingen en begin februari leerlingen uit 4 en 5 vwo naar Roemenië, waren de internationale leerlingen afgelopen week te gast in Oosterhout. Het 'Crossing Borders'-programma van dit schooljaar is hiermee - met een lach en een traan - afgesloten. We kijken terug op een geweldige ervaring!

DUITSLAND

Samen met mevrouw Simons en mevrouw Bazelmans ontmoetten leerlingen uit klas 3 hun uitwisselingspartner, maakten ze kennis met het Carl Orff Gymnasium, de Duitse cultuur en natuurlijk de stad München.

De groep bracht een bezoek aan concentratiekamp Dachau en maakten een stadsrally. Ook bezochten ze Schloss Neuschwanstein, zijn ze gaan discoschaatsen en de Olympiaturm op geweest.

ROEMENIË

Leerlingen uit 4 en 5vwo gingen naar in Roemenië onder begeleiding van mevrouw Van Welsem en mevrouw Verschuren. De school die werd bezocht is het National College Mihai Viteazul in Boekarest. Prachtige stad! Op het programma stond ook een tweedaagse reis naar het binnenland van Roemenië.

NEDERLAND

Er stond veel lokale cultuur op het programma: een bezoek aan de Sint Jan inclusief een beklimming van de toren. Ook een dagje Amsterdam stond op het programma met een bezoek aan het Rijksmuseum, waar ook het Melkmeisje van Vermeer te zien is mét de Oosterhoutse pot, en een boottocht door de grachten van Amsterdam.

Na een dagje traditiegetrouw De Efteling, stond er donderdag een vol programma klaar: Museum Oud Oosterhout, een opdracht en presentatie omtrent de Oosterhoutse pot van het Melkmeisje van Vermeer, zelf een pot decoreren, een rondleiding in Theek 5 en Theater de Bussel, Blind Walls Gallery in Breda bekijken en een pubquiz, in de pub natuurlijk.

En tot slot: het afscheid...
Wat hebben we genoten en we zijn een onvergetelijke ervaring rijker!

• Duitsland - Carl Orff Gymnasium
  • Duitsland - Dachau