Vrijdag 15 maart: Anything But Your Backpack Day!

Vrijdag 15 maart: Anything But Your Backpack Day!

Geen schooltas?! Nee, op vrijdag 15 maart 2024 doen we dat anders. Dan organiseren we Anything But Your Backpack Day! Het idee is dat je al je lesmateriaal meeneemt, maar dit niet in een schooltas of rugzak. De leukste alternatieve schooltas krijgt een fijne prijs: lees snel verder. Wij kijken ernaar uit, want meedoen zorgt natuurlijk al voor een vrolijke bedoeling!

Wat is Anything But Your Backpack Day?

Letterlijk vertaald betekent het: 'Alles behalve je schooltas-dag'. En dat doen we dit jaar voor de tweede keer op het Mgr. Frencken College! Op vrijdag 15 maart blijft je normale schooltas/rugzak thuis, maar op school word je wel verwacht met al jouw schoolspullen die je op die vrijdag 15 maart nodig hebt. Hoe ga je het dan meenemen naar school? Die keuze is aan jou!

Prijzen en jury

We maken er een leuke wedstrijd van: de leukste/ creatiefste/ grappigste alternatieve schooltas wordt beloond met een prijs! We stellen 2x een Bol.com bon t.w.v. € 25 beschikbaar voor de winnaar: 1x voor de onderbouw en 1x voor de bovenbouw.

Een zeer deskundige jury, waaronder mevrouw Van Elk, loopt tijdens de pauzes door de school om te beoordelen wie de leukste alternatieve schooltas heeft. De winnaar wordt op maandag 18 maart bekend gemaakt via de social mediakanalen van het Mgr. Frencken College.

Wedstrijdvoorwaarden & spelregels

• Laat je schooltas thuis op vrijdag 15 maart en neem een alternatieve schooltas mee.

• Wees zichtbaar in de pauze. De jury zal in de pauze rondlopen door de school om alle alternatieve rugzakken te bekijken en te beoordelen. Zorg er dus zeker voor dat jij wordt gezien door hen in de pauze met jouw alternatieve schooltas!

• Zorg ervoor dat je al jouw schoolspullen meeneemt in de alternatieve schooltas! Ben je materiaal vergeten dat je tijdens die les nodig hebt? Dan word je gediskwalificeerd van de wedstrijd. En docenten controleren extra streng die dag... Laat dus niets in je kluisje/ thuis liggen wat je die les nodig hebt!

• Je dient je alternatieve schooltas zelf te dragen, in je eentje (één alternatieve tas per persoon). Verder mag de lift niet gebruikt worden voor de alternatieve rugzak

• Laat je (huis)dier thuis, deze zijn niet toegestaan. Ook niet toegestaan zijn té grote voorwerpen, zoals winkelwagens en kruiwagens. Let op dat er geen troep achtergelaten wordt van je alternatieve schooltas.

• Veroorzaak geen overlast tijdens de les/ in de gangen met je alternatieve rugzak.

Alternatieve rugzakken die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, zullen worden ingenomen en kun je om 15.30 uur ophalen.

Inspiratie nodig?

Denk aan een slee, een basketbalnet, een winkelmandje, een kinderwagen, een kleine reiskoffer, een magnetron, een Maxi-Cosi... Er is zoveel te verzinnen! Op social media kun je veel inspiratie vinden: zoek op #anythingbutabackpack op TikTok of Instagram. Kijk bijvoorbeeld de video hieronder!

Maak er wat leuks van! Veel plezier, succes en tot vrijdag 15 maart!