Met Cambridge klas 3 naar Londen!
Gepubliceerd op

In de 3e actieve week in het Frencken-rooster vertrokken we met leerlingen uit klas 3 die Cambridge-Engels volgen naar Londen om ons helemaal onder te dompelen in de Engelse taal en cultuur. Van woensdag 28 februari tot zaterdagochtend 2 maart waren we 'on the road' - een korte terugblik.

Londen Cambridge reis klas 3 2024

DAG 1

Met de bus naar Calais en varen naar Dover is al een avontuur. Woensdagavond kwamen we aan in ons gezellige hostel met een gezamenlijk diner 'Burgers & Fries'. Daarna werd het echt spannend: we liepen de Jack the Ripper Walk in het donkere Londen.

DAG 2

Volgende dag: cultuur snuiven! In Natural History Museum óf in Science Museum maakten we een actieve tour met opdracht. We fietsen wat af en ervaren Londen ook ondergronds met 'the Tube'. Na het avondeten maakten we ons klaar voor de musical Wicked om daarna met de (karaoke)bus een London by Night-impressie te krijgen en terug te gaan naar het hostel.

DAG 3

En dan alweer de laatste volle dag. Uitchecken en klaarmaken voor de speurtocht 'Crazy 20' in de ochtend. Daarna startte bij Marble Arch de 'stadswandeling'  en werd er op eigen gelegenheid nog wat extra cultuur opgedaan en gegeten, voordat we de bus weer in klommen voor een nachtelijk reis terug met de boot (#zeeziek).

And that's all folks!

Wat een gezellige, leuke groep waarin grenzen zijn verlegd (letterlijk en figuurlijk).