Steun Evi op weg naar de finale van Miss Teen

Steun Evi op weg naar de finale van Miss Teen

De 17-jarige Oosterhoutse Evi Broekman is doorgedrongen tot de finale van de verkiezing Miss Teen, Noord-Brabant. Toch vindt ze vaak dat mensen bij missverkiezingen alleen denken in stereotype vrouwen met veel make-up en de focus op het uiterlijk. Evi: ”Het gaat bij de verkiezing Miss Teen of Noord-Brabant juist ook over hoe je je presenteert op sociale media en daarbuiten en waar jij voor staat. Zo vind ik het ontzettend belangrijk dat er een medicijn komt voor de ziekte leukemie. Omdat leukemie een ziekte is die kinderen, maar ook ouderen hun leven kapot maakt.”

Evi zit momenteel in het examenjaar havo van het Frencken en is ook lid van de Frencken debatclub.. Na haar eindexamen havo wil ze de verpleegkundigen-opleiding gaan doen en daarna geneeskunde gaan studeren. Evi “Dat zal allemaal niet eenvoudig zijn, maar hier ga ik voor vechten en uiteindelijk wil ik doorstuderen tot kinderoncoloog. Dit wil ik doen zodat ik kinderen met leukemie een duwtje in de juiste richting kan geven.”

“Kinderen die van de ene dag op de andere dag horen dat hun leven op het spel staat is vreselijk. Je hebt vier soorten leukemie en elk heeft zijn eigen verhaal. Bij leukemie gaat er iets mis in je beenmerg, bij de aanmaak van bloedcellen. Eén op de vijf patiënten met leukemie overlijdt. Dit aantal moet naar beneden en er moet dus zo snel mogelijk een medicijn komen.”

Meer horen van Evi zelf?

Luister hier deel 1 en deel 2 terug van haar interview op ORTS radio op maandag 15 januari.

Steun Evi door op haar te stemmen en geef haar de kans haar verhaal aan de wereld te vertellen. Stemmen kost 1,25 euro en van iedere stem gaat 20% naar het goede doel van de verkiezing, de Linda.Foundation.

Ja, natuurlijk stem ik op Evi!

Op 3 februari is de finale: we wensen Evi heel veel succes met het bereiken van haar doel!

Bron: Oosterhout.nieuws.nl