Cultureel (doe)weekje

Cultureel (doe)weekje

Deze week staat boordevol cultuur! Het is dan ook 'bufferweek': een week die afwijkt van het vaste lesrooster waarin zowel op als buiten school volop activiteiten plaatsvinden. Voor de Next-klassen is het Doeweek: leerlingen volgen een actief programma deze week. Hieronder de culturele activiteiten op een rij!

Woensdag Cultuurdag klas 3H en 3V
3 Next is op snuffelstage

De acteurs van the Big Mo komen weer naar onze school. Ze verzorgen tijdens een workshop van 1.5 uur een kennismaking met de basisprincipes van het improvisatietheater. Na de workshop verplaatsen we ons naar de onderbouwaula waar de acteurs een 1 uur durende voorstelling geven waaraan onze leerlingen natuurlijk een bijdrage gaan leveren.

Donderdag Cultuurdag klas 2H, 2V en 2T
2 Next heeft Doeweek-programma

De 2e klassen (muv 2N) maken op een actieve manier kennis met kunst en cultuur tijdens een workshop naar keuze van anderhalf uur. Ze kunnen kiezen uit greenscreen, film, mode en dans. Na de workshop gaan we de resultaten bekijken in de aula.

Vrijdag voorstelling in De Bussel voor alle tweede klassen en 4 vwo

Alle tweede klassen (ook 2 next) verplaatsen zich na het 4e lesuur naar Theater De Bussel, waar we een spetterende muziekvoorstelling gaan zien van percussie-gezelschap Drums United. De voorstelling begint om 12.45 uur en duurt ongeveer een uur. Daarna zijn de leerlingen vrij.

We houden je natuurlijk elke dag op de hoogte via onze social mediakanalen. En er staat nog veel meer moois op het programma op het Frencken, buiten de culturele activiteiten. Maar eerst hebben we vandaag 5 december een lesvrije dag. Fijn avondje!