Nieuwe rector voor het Mgr. Frencken College

Nieuwe rector voor het Mgr. Frencken College

Na een zorgvuldig en extern begeleid werving- en selectieproces is Rob Schuurmans door de Raad van Toezicht en met instemming van de MR benoemd als nieuwe rector-bestuurder van het Mgr. Frencken College in Oosterhout. Met ingang van 1 augustus 2023 zal hij het stokje overnemen van de huidige rector-bestuurder Pharaïlda Kokke.

Rob Schuurmans woont in Oosterhout en is met ruim 18 jaar ervaring een echte onderwijsman. Met een basis als docent geschiedenis is hij doorgegroeid naar de rol van teamleider, conrector en rector. Rob is geen onbekende van het Mgr. Frencken College: van 2014 tot 2019 was hij er conrector vwo. In 2019 maakte hij de overstap naar het Frits Philips mavo-havo-atheneum-gymnasium in Eindhoven, waar hij als rector verantwoordelijk is voor een school met 1595 leerlingen en 174 personeelsleden. Rob heeft de unieke kans aangegrepen om weer terug te komen op zijn eerdere werkplek, in zijn eigen woonplaats.

Rob: “Het Mgr. Frencken College zit in mijn hart. Toen ik in 2019 afscheid nam van het Frencken wist ik: ooit wil ik terugkeren naar die plek. Ik ben ongelofelijk dankbaar dat ik het vertrouwen krijg om me opnieuw in te zetten voor de school waar ik eerder zo fijn heb gewerkt, in de gemeente waar ik met zoveel plezier woon. Ik ken de meeste van de warme en betrokken collega’s nog goed en kan niet wachten om weer deel uit te maken van het team, om samen de school nog beter te maken.”

Eerder werd bekend gemaakt dat Pharaïlda Kokke na 10 jaar rector/bestuurder van het Mgr. Frencken College te zijn geweest nu kiest voor een sabbatical in haar carrière samen met haar man. "Ik heb hier de gelegenheid gehad om kinderen tussen de 12 en 18 jaar te zien groeien richting volwassenheid." Op 4 juli zal zij afscheid nemen op het Frencken College in bijzijn van genodigden en collega's.