h3h Biënnale mét een rol voor Frencken leerlingen

h3h Biënnale mét een rol voor Frencken leerlingen

De kloosters van de Heilige Driehoek in Oosterhout vormen in 2023 voor de derde keer het bijzondere toneel voor een hedendaagse kunst biënnale van internationale allure. De h3h biënnale draagt in 2023 'Geloof' als thema en vindt plaats van 3 juni t/m 16 juli 2023. Via het educatieprogramma zijn werken van 3 leerlingen van het Frencken geselecteerd, die je nu in Museum MOYA kunt gaan bekijken! Plus nog meer werk van onze CKV-leerlingen.

FACE YOURSELF

Brabantse jongeren (12-18 jaar) werden uitgedaagd om een collage te maken met als thema een zelfportret. De gehele dag door maken leerlingen foto’s van zichzelf die zij posten op social media. Maar… is dat ook een foto van wie ze echt zijn? Het kunstinitiatief FACE YOURSELF is een onderdeel van de h3h kunstbiënnale ism H19 en MOYA. Leerlingen is gevraagd een zelfportret te maken in collagevorm waarin minimaal een deel van een selfie in verwerkt is.

FRENCKEN FACES

Een aantal CKV-klassen hebben deze opdracht klassikaal gedaan en een aantal leerlingen waren zo gemotiveerd dat ze echt interesse hadden in de selectie.  Uit het totale aanbod zijn tien talenten door een jury geselecteerd en daarvan zijn er drie van het Frencken College: Mathilde van Heugten, Finn Schoutens en Cleo Langer. Deze laatste twee volgen gedurende de h3h biënnale een masterclass op maat, een artist in residence in Museum MOYA en een werkbudget. Een super vette kans om hun kunst-skills verder te ontwikkelen! Bij een bezoek aan deze locatie is de kans groot dat je enkele van deze toekomstige kunstenaars aan het werk ziet.

GELOOF IN JEZELF

Geloven in jezelf is ook binnen het middelbare onderwijs een actueel thema. Je bent jezelf als scholier volop aan het ontwikkelen, waarbij het met alle verschillende externe invloeden, waaronder sociale media, moeilijk is bij jezelf te blijven. Kunst is een middel om je te onderscheiden en je positie, mening, persoonlijkheid kenbaar te maken.

3H3 BIËNNALE

De kunst van de h3h biënnale draagt een spirituele lading en bezit diepgang. Daardoor past die niet alleen goed bij de omgeving met haar bewoners, maar ze gaat daarmee ook een wisselwerking aan. De jongere generatie, het publiek van de toekomst, wordt op een actieve manier bij de biënnale betrokken, om zo iets te leren over hedendaagse kunst, het thema van de expositie, én het erfgoed van de Heilige Driehoek.

De h3h biënnale van bekende kunstenaars en jong talent is van 3 juni t/m 16 juli 2023 te zien in delen van de kloostergebouwen, kloostertuinen, kloosterkerken en in andere monumentale gebouwen van De Heilige Driehoek. Meer informatie en tickets op www.h3hbiennale.nl
  • 3h3_biennale_2023_
  • 3h3_biennale_2023_1