Aanleg fietspad langs het Frencken

Aanleg fietspad langs het Frencken

Dinsdag 11 april starten de werkzaamheden aan de aanleg van een fietspad, dat langs het parkeerterrein van het Mgr. Frencken College zal gaan lopen. Dat is de reden dat vanaf die dag het parkeerterrein niet in gebruik zal zijn. Aan de Bouwlingstraat is een tijdelijk parkeerterrein met voldoende parkeerplaatsen beschikbaar die uitsluitend bestemd is voor medewerkers en bezoekers.

Wat gaat er gebeuren?

De werkzaamheden voor de aanleg van het fietspad starten vanaf de Bouwlingstraat (kanaalzijde) en zo werken zij naar de Slotlaan.

Wat betekent dit voor jou?

Als leerling zul je hier weinig van merken. Ook zal het Frencken parkeerterrein wel toegankelijk blijven voor bouwverkeer, leveranciers en voor halen en/of brengen van leerlingen die om een specifieke reden minder ver kunnen lopen. Ook voor minder validen is er parkeergelegenheid geregeld.

Parkeren

Voor alle anderen is vanaf 11 april het parkeerterrein van het Frencken gesloten., alsmede de parkeerplaatsen grenzend aan het park en aan de andere zijde (20 + 2 mindervalide parkeerplaatsen). Iedereen die wil parkeren bij het Frencken kan gebruik maken van een tijdelijk parkeerterrein aan de Bouwlingstraat (op de groenstrook achter onze sportvelden), dat uitsluitend bestemd is voor medewerkers en bezoekers van het Frencken in week 15 en 16. De looproute van het parkeerterrein naar het schoolgebouw wordt aangegeven. Dit betekent wat extra looptijd en aanrijtijd, houd hier rekening mee. Indien gewenst is parkeren in de nabije omgeving (voor de slagboom, op het slotjesveld) ook een optie. Het poortje aan de zijkant wordt gesloten en is vanaf het parkeerterrein toegankelijk middels de toegangstag/paslezer voor medewerkers.

De werkzaamheden zullen naar verwachting zo’n 3,5 week duren en de opleverdatum van de werkzaamheden is 5 mei 2023. In deze periode zitten ook de 2 weken meivakantie.