Creatief talent in the picture deze week

Creatief talent in the picture deze week

Deze week werd er niet één, maar werden er twee werken gepubliceerd met daarin het creatieve talent van onze tekenleerlingen! Het mooie is dat opkomend talent op deze manier een podium krijgt: in een boek en in een kalender.

Trotse leerlingen bij de boekpresentatie!

Boekillustraties in Onderwijs van Binnenuit

Nicole Hanegraaf heeft een boek geschreven en onze leerlingen hebben daar tijdens de CKV- en tekenlessen illustraties voor gemaakt. Deze zijn, als een rode draad, met elkaar verbonden.

Donderdag 24 november 2022 is het boek gelanceerd waarbij ook een aantal leerlingen van ons in gesprek zijn gegaan met mensen uit het onderwijsveld.

Kalender ter ere van het 750-jarig bestaan van Sint-Catharinadal

In leerjaar 2019/2020 zijn onze 3e klassers en CKV-leerlingen aan de slag gegaan met het jubileum van priorij Sint-Catharinadal. Zij maakten herdenkingssouvenirs voor in de kloosterwinkel of gedenkmonumenten voor in de openbare ruimte.

Het was corona, dus alles ging op afstand of met halve klassen. De priorin Maria Magdalena sprak onze leerlingen toe met 'flipping the classroom'. En de resultaten brachten we naar de zusters die daar vol bewondering naar keken. Het bracht ook volop gespreksstof. De werken zijn ook getoond in Theek 5, maar helaas is het er van een expositie in het kloosters niet meer gekomen.

De wens van priorin was steeds dat er iets mee gedaan werd en samen hebben we bedacht dat het een kalender 2023 moest worden, voor de vrijwilligers en voor in de kloosterwinkel. Deze is nu gedrukt in oplage van 500! Een echte collector's item en tevens leuke cadeautip voor de feestdagen! Leerlingen uit leerjaar 2020/2021 die hieraan meegewerkt hebben krijgen ook een exemplaar (mail even naar m.vanbragt@frenckencollege.nl ). De zusters werden 23 november blij verrast met het resultaat en de kalenders komen zeker op hun kamers te hangen.

De nonnen van Sint Catharinadal met de kalenders