Versoepelingen onderwijs in 2 stappen

Versoepelingen onderwijs in 2 stappen

‘Het land gaat in grote stappen weer open’, was dinsdagavond 15 februari de optimistische en vreugdevolle boodschap van minister Ernst Kuipers. In twee stappen veranderen de coronaregels voor scholen: er zijn versoepelingen voor het onderwijs die vanaf 18 februari gelden en die vanaf 25 februari gelden.

Versoepelingen vanaf 18 februari

• Ouders/verzorgers en externen mogen de school weer in. Zij moeten nog wel een mondkapje dragen en 1,5 meter afstand houden.
  • Open dagen en fysieke bijeenkomsten (ook met externen) zijn weer op school mogelijk.
Basismaatregelen
Het is belangrijk dat leerlingen en medewerkers zich blijven houden aan de basismaatregelen. Ook op school betekent dit dus dat leerlingen en medewerkers regelmatig hun handen wassen en er aandacht is voor de ventilatie. Leerlingen en medewerkers die door de school lopen, dragen een mondkapje. Tussen leerlingen en medewerkers en medewerkers onderling wordt nog wel 1,5 meter afstand gehouden. Daarnaast doen leerlingen en collega’s 2x per week een corona-zelftest.

Vanaf 25 februari

Vanaf 25 februari is het dragen van een mondkapje in de school niet meer verplicht. Vanaf dat moment vervalt ook het advies om 1,5 meter afstand te houden. Na de carnavalsvakantie zijn er geen gescheiden pauzes meer. We hanteren dan het schema dat alle leerlingen na het 3e lesuur en na het 5e lesuur pauze hebben.

Foto: sponsoractie 'bosbranden Australië' - Rene Schotanus (BNDeStem)

Natuurlijk zijn we niet alleen blij dat we na de vakantie weer gewoon ons reguliere rooster kunnen draaien. Er kunnen weer meer activiteiten plaatsvinden op school. Ook zijn we blij voor alle leerlingen die buiten school weer vaker met elkaar mogen ontspannen. Dat wordt vast een fijne voorjaarsvakantie!