‘Voor ons is het coronavirus eigenlijk al heel gewoon’

‘Voor ons is het coronavirus eigenlijk al heel gewoon’

Woensdag 22 december was BN DeStem Oosterhout bij ons op bezoek en  Peter de Jong schreef onderstaand artikel. Het geeft een goed beeld van hoe wij en onze examenleerlingen er momenteel in staan. Geen 'vroege vakantie' voor ons, maar een examen-toetsweek en (online) voorbereidingen voor na de vakantie. We zijn erg benieuwd naar wat de volgende persconferentie brengt!

Corona wordt al bijna gewoon... ook al is leuk anders!

De scholen zijn dicht, maar de eindexamenleerlingen gaan nog wel naar school. Lieke Papjes (17) en Timme Stiefelhagen (17) hebben net een tentamen Frans achter de rug op het Frencken College in Oosterhout.

De eindexamenkandidaten Timme Stiefelhagen en Lieke Papjes - beiden 17 - vonden het gistermiddag wel lekker rustig op school. ,,We hebben de woordjes- en schrijftoets Frans gedaan. Ik had het goed geleerd en daardoor was het niet moeilijk. Voor ons is het coronavirus eigenlijk al gewoon”, zeggen de leerlingen. ,,Het is al een paar jaar hetzelfde. De school heeft het allemaal goed opgepakt. Alleen kleine dingen veranderden wel eens, zoals de looprichting op de gangen. Maar ik ben heel benieuwd naar wat er over drie jaar gebeurt; of dan alles weer net als vroeger doorgaat. En of je dan wel weer allerlei activiteiten hebt op school. Nu is het vervelend, maar het is gewoon niet anders.”

Lees het volledige artikel hier!