Vastwel 'finale' met film ‘Momenten van Tijd & Eeuwigheid’

Vastwel 'finale' met film ‘Momenten van Tijd & Eeuwigheid’

Met Pasen loopt Vastwel 2021 ‘van Tijd & Eeuwigheid’ op haar einde. We hebben veel gezien, gemaakt en gesproken! De buitenexpositie 'Vereeuwigd' met prachtige portretten in de Kloosterdreef, het open huisje 'Ode aan het leven' door onze leerlingen gemaakt, de roosvensters 'Spelenderwijs' op de ramen van het Speelgoedmuseum, interviews 'Van tijd tot tijd' bij ORTS, Guinness Broek of Records, de expositie 'Zand loopt in de Zandheuvel'... En nu is er als slotstuk een inspirerende film 'Momenten van Tijd & Eeuwigheid’!

In deze Vastwel themafilm 2021 rondom 'Van Tijd & Eeuwigheid' draait het om het belang van een leven lang leren. Met in de hoofdrol het ritme van een schooldag, leerlingen van het Frencken en het Oelbert en Wim van den Donk, tot voor kort commissaris van de Koning in Noord-Brabant en nu rector magnificus van Tilburg University.

Er zijn o.a. verschillende lessen in de schoolgebouwen van het Frencken en het Oelbert te zien, gesprekken met Wim van den Donk, een lezing en discussie van en met Wim van den Donk, muziek van leerlingen, een drie-generatie-gesprek over liefde, brieven en gedichten die worden voorgelezen en nog veel meer.

De film geeft een mooi afwisselend beeld over het onderwijs en de 'dagelijkse gang van zaken'.

Bekijk de film hier op ons YouTube-kanaal:

Film: Vlimse (Jeroen de Wit, oud-leerling van het Frencken)