Back to school voor Sem na spetterend The voice of Holland-avontuur

Back to school voor Sem na spetterend The voice of Holland-avontuur

De ontknoping van het avontuur in The voice of Holland is er: Sem Rozendaal (6V) behaalde een prachtige zilveren plek in de grote finale, met een gouden randje! Wat een prachtige kritieken kreeg hij van onder andere zijn coach Waylon. Het is een geweldige rollercoaster voor Sem, middenin zijn examenjaar. Nu kan hij deze week weer even tot rust komen. Hoewel? Zijn muzikale talent in de grote finale is niet onopgemerkt gebleven. Hoe nu verder? We vragen het Sem zelf!

Back to school

Hoe gaat het nu met Sem? "Ik voel me supergoed. Ik voel me lekker, voldaan en blij. En jonger: het is fijn om nu weer vrijer te zijn en gewoon 6vwo-er." Het zal even wennen zijn voor hem om weer in de gangen op het Frencken te lopen, ook al is dat niet zo lang geleden. Sem is in een aantal weken uitgegroeid tot tieneridool. Hoe voelt dat nu, Sem? "Ik vind het erg leuk om die aandacht te krijgen. Als je aan zoiets meedoet, weet je dat dat erbij hoort. Ik kan daar wel van genieten!"

Woensdag gaat Sem weer naar het Frencken. "Ik kijk ernaar uit mijn vrienden weer te zien en te spreken, zonder dat daar direct camera's op staan. Ook al was het vorige week erg fijn om even op school te zijn. Ik heb het jong-zijn gemist! Daarbij wil ik de examens nu goed maken. Gelukkig stond ik er goed voor, dus ik heb er vertrouwen in dat dat gaat lukken. Moet er natuurlijk wel nog wat voor doen!"

Muzikale toekomst

Hoe zit het nu met de muziek? "Er staan veel deuren op een kier en er zijn mensen en bedrijven die me al benaderd hebben. Maar ik moet het echt nog even laten bezinken, heel even tot rust komen. Eerst mijn diploma halen." Ook niet te lang toch? Sem: "Nee, plannen worden ook wel gemaakt. Het ijzer is hartstikke heet en ik wil ook zeker de focus op muziek houden en kansen pakken. Hierna wil ik een heel gericht tussenjaar plannen, om me te kunnen richten op mijn muziek."

Foto: Qmusic

Ondertussen liep ook de Top40 Challenge van Qmusic, die Sem heeft gewonnen met zijn cover van 'The Business' van Tiësto. Dat betekent een live optreden op een Q-event. "Er is nog niet heel veel over bekend, maar dat gaat echt supertof worden. Daar kijk ik echt naar uit!"

Show must go on!

Door het behalen van de laatste ronde in de finale heeft Sem wel zijn single 'My missing piece' kunnen lanceren, welke te beluisteren is via Spotify, net als al zijn andere nummers die hij in The voice of Holland liet horen:

Foto: RTL

Sem blijft dankbaar dat hij dit heeft kunnen doen en dat laat hij ook weten via zijn Instagram account met inmiddels meer dan 21K volgers. "De enorme support die er is geweest vanuit iedereen heeft zoveel voor me betekend; volgens mij heb ik dat wel laten blijken. Maar ook ben ik iedereen op school heel dankbaar, dat ik mijn passie kan volgen en dat daar heel coulant mee wordt omgegaan zonder dat de leerprestaties daaronder hoeven te leiden. Ik ben er trots op dat ik op het Frencken zit." Sem wil niet in clichés vervallen, maar wil jongere leerlingen toch wel iets meegeven: "Het is zeker mooi als je je dromen kunt volgen, maar blijf ook realistisch. Het kan natuurlijk altijd tegenvallen en er zijn meer leuke dingen en je hebt ongetwijfeld meer kwaliteiten."

De eerste stap richting een muziekcarrière is gezet! Nu nog eindexamen doen dus, óók in het vak muziek. Op 8 april is het Frencken eindexamenconcert voor alle leerlingen uit 4 en 5 havo en 4, 5 en 6 vwo die eindexamen doen in muziek.
Wij gaan zijn stem zeker nog vaker horen!

Media
  • Sem Finale TVOH
  • Sem My Missing Piece
  • Sem TVOH finale team Waylon