Decemberacties op het Frencken!

Decemberacties op het Frencken!

Het is december, een maand waarin we vaak stil staan staan bij goed doen en goed voelen. Op het Frencken wordt er van alles georganiseerd door onze leerlingen en docenten om maatschappelijke betrokkenheid juist in deze maand te vergroten. Hieronder een aantal activiteiten uitgelicht!

Chocolademelk actie

Dit jaar een vervroegde (foute) kersttruiendag tegelijkertijd met de warme chocomelk-actie van onze leerlingenraad op vrijdag 4 december. Onze leerlingenraad organiseert deze leuke actie voor de leerlingen én het goede doel! Volg @leerlingenraadmfc ook op Instagram!

Paarse Vrijdag

Afgelopen vrijdag 11 december was het tijd voor de jaarlijkse Paarse Vrijdag. Op die dag draag je iets paars om te laten zien dat je iedereen accepteert zoals ie is. Op het Frencken hebben we onze eigen GSA, die in de grote aula verzamelt om paarse bandjes uit te delen. Zo kan iedereen laten zien dat jij ook vind dat alle mensen mogen zijn zoals ze (willen) zijn.
Volg @gsa_frencken ook op Instagram! Onze GSA wordt gesteund door zowel leerlingen als medewerkers.

Inzamelen goederenbank

We zamelen op dit moment zoveel mogelijk spullen in voor de goederenbank! Inleveren kan in lokaal 026 komende (toets)week op de volgende tijden:

• Maandag 14 dec 9.15 - 12.30 uur
  • Dinsdag 15 dec 9.15 - 12.30 uur
  • Woensdag 16 dec 13.30 - 16.00 uur
  • Donderdag 17 dec 9.15 - 11.00 uur
Welke houdbare producten zijn goed om in te zamelen?
● Rijst, Pasta en Aardappelpuree
● Meel en Pannenkoekmix
● Koffie, Thee, Cacao, Suiker
● Zoetwaren voor op brood
● Limonadesiroop, Chocomel, Yoghurtdrink (houdbaar)
● Tandpasta, Shampoo, Zeep, Doucheschuim, etc.
● Schoonmaakmiddelen, Wasmiddelen
● Blikwerk (soep – groenten, vis, etc)
● Sausmixen en andere smaakmakers
● Olijfolie, Bakolie