Vanaf 6 mei weer verder met 'Digitaal Onderwijs'

Vanaf 6 mei weer verder met 'Digitaal Onderwijs'

Ongetwijfeld heb je het nieuws gehoord: de VO-scholen blijven gesloten tot 1 juni. Na de meivakantie gaan we dus vol goede moed door met ons 'onderwijs op afstand'.

Na de meivakantie vanaf 6 mei tot 1 juni (dat zijn 4 onderwijsweken) blijven we werken met het 40-minuten rooster en met de reeds gemaakte (werk-)afspraken. De geplande SE’s op maandag 4 mei gaan gewoon door. Voor degenen die gehoopt hadden na de meivakantie de school weer zoals gewoonlijk binnen te lopen, is dit een tegenvaller.

Misschien dat we na 1 juni weer open mogen, maar dan wel met behoud van de 1,5 meter maatregel. Hoe we dan opengaan en hoe we dan onderwijs gaan geven, is een interessante vraag! Er zijn verschillende scenario's denkbaar, alhoewel de een beter uitvoerbaar is dan de ander. Gelukkig hebben we tijd om ons daarop voor te bereiden...

Na de meivakantie maken we bekend hoe de overgangsregeling naar het volgend schooljaar er dit jaar uitziet. Er zijn na 1 juni nog 6 schoolweken voordat het zomervakantie is: het is een fijn vooruitzicht dat we het schooljaar in ieder geval kunnen gaan afsluiten in contact met onze leerlingen.

Blijf gezond en fijne vakantie!