Culturele reünie

Culturele reünie

Vijftien jaar geleden liep ze hier met een bos met blonde krullen en nu met een kort koppie:
Renée Bonte. Ze is over uit Japan om hier te werken aan haar kunstwerk, waarin "het
oude gebouw in herinnering wordt genomen" door gebruik te maken van allerlei glazen en metalen objecten die uit het oude schoolgebouw komen.

Het zal een gordijn worden dat je bijna letterlijk door het verleden naar het heden brengt. Ze heeft erover verteld in de CKV-lessen en leerlingen hebben haar geholpen. Maandag 2 september vertrekt ze naar New York, maar in december komt ze terug om 'diamanten' te maken, welke gemaakt zijn van glas uit het oude gebouw wat gesmolten is. Alles zal dan aan elkaar geregen worden. Om een impressie te krijgen van haar werken, neem eens een kijkje op haar website tobecontinued.space of op haar Instagram.

Op donderdagavond 12 december is er weer een culturele reünie!
Nog veel meer oud-leerlingen zijn druk doende met hun eigen interpretatie van het herinneren van het oude gebouw. Het ultieme doel is dat alle werken tijdens de officiële opening van de nieuwsbouw van het Mgr. Frenken College te zien zijn, dat er "(kunst)herinneringen" te koop zijn en dat de werken die gemaakt worden een plek in het huidige schoolgebouw krijgen. Zodat het oude gebouw nog immer in onze herinnering zal blijven...
  • Culturele_reunie_frencken_Renee_bonte_1
  • Culturele_reunie_frencken_Renee_bonte_2