7.3 Excursies

Niet alle buitenlesactiviteiten worden door de BAC geregeld. Zo zijn er excursies, doorgaans in ieder leerjaar wel een. Deze excursies worden georganiseerd door enkele vaksecties. Zo’n excursie is bedoeld voor alle kinderen uit een hele klassenlaag. Het nuttige wordt gecombineerd met het aangename: er wordt gezorgd voor een goed educatief programma, maar de kinderen krijgen voldoende ruimte om de sociale contacten flink aan te halen.

Naast deze meer algemene excursies organiseren we ook excursies voor kleinere groepen. Zo zijn de secties schei- en natuurkunde actief met bedrijfsexcursies voor de geïnteresseerde leerlingen. En de secties tekenen en CKV nemen de leerlingen mee naar diverse musea e.d. De sectie muziek gaat jaarlijks met een groep leerlingen uit de bovenbouw naar het Concertgebouw in Amsterdam. De sectie biologie verricht veldwerk met de leerlingen uit klas 1.